We blijven vooruit kijken”

Helaas ziet de start van 2021 er op dit moment minder positief uit dan we hadden gehoopt. Begin maart mogen we gelukkig weer klanten ontvangen in onze winkel. En daar zijn we super-blij mee!
Na de winkelsluiting in december is er via de webshops, de social media kanalen en talloze andere creatieve alternatieven in de aanloop naar de feestdagen nog het één en ander verkocht. Als we de food-sector echter niet meerekenen, staat dit in 90% van de gevallen bij lange na niet in verhouding tot de verkopen in een normale decembermaand. In januari en februari zien we hetzelfde beeld. De hulp die de overheid biedt in de vorm van NOW en TLV is vaak slechts enkele procenten van de totale kostenstructuur, die moet worden opgebracht. Een huiveringwekkende gedachte voor eigenlijk de hele 'niet-essentiële' retail, de reisbranche, de evenementenbranche, de horeca en vele andere. Bedrijven staat het water aan de lippen….. Je vraagt je af “Komt dit wel goed?”
 
“Gezamenlijk optrekken”

De verlenging van de lockdown raakt veel fysieke winkels. Er rijzen daarom zorgen over leveringen, betalingen en liquiditeit. Onze inkoopcombinatie Euretco Fashion is met de gehele keten in gesprek, waaronder ook INretail en Modint, om te kijken hoe wij hierin kunnen navigeren. Ook door deze lockdown zullen we gezamenlijk heen moeten komen! We hopen dat andere ondernemers in het centrum van Losser het zullen redden. “uiteindelijk ben je niet alléén, maar vormt gezamenlijk het centrum”. Bovendien is  de stemming voor nieuwe BIZ-periode voor 5 jaar weer aanstaande. Uit deze bron ontvangt Centrum Management Losser haar inkomsten. Gelden die ons dorpscentrum enórm nodig heeft om centrumdecoratie, gezamenlijk evenementen en activiteiten te kunnen ondersteunen, bekostigen en te behouden. “Dit is écht essentieel” Gelukkig wordt deze opvatting breed gedeeld bij de Losserse ondernemers.

“We missen onze klanten”
 
Creativiteit en veerkracht worden gevraagd van ons. “Het ís en blijft echter een uitzonderlijke tijd.  ”Wat missen we het meest?   “We missen onze klanten, we missen het contact, het kopje koffie en social talk! ” Veel van onze klanten waarderen de manier waarop we onze collectie samenstellen. De merken worden met veel zorg op elkaar afgestemd. Vooraf schatten we in : Wat zoekt onze klant nou eigenlijk? We combineren fashion, met kwaliteit en pasvorm. Tijdens het seizoen worden tal van modieuze aanvullingen gedaan om het nóg iets meer ‘af’ te maken. Op die manier presenteren we onze spullen ook ín de winkel. Een leuke mix van draagbare mode en merken. Hulp van ons team is er desgewenst altijd. Heel vaak wordt ons gevraagd om tips te geven over meerdere mogelijkheden van het combineren van de nieuw aan te schaffen spulletjes. We kennen veel klanten persoonlijk en naast de verkoop is er vaak een gezellig gesprek of een kop koffie. Ook dat laatste missen we erg. Ons vak is geweldig! Vooral als dan iemand met een brede glimlach, helemaal happy met de nieuwe outfit de deur uitgaat. Hoe gaaf is dat?

Hoe blijven we tóch in contact???

  • We posten dagelijks leuke mode uit onze winkel. Op o.a. facebook en instagram. Dat kan door een geplande fotoshoot met een model, maar ook onze eigen mensen komen regelmatig met leuke ideeën of de nieuwste leveringen die we dan in de verhalenlijn opnemen.
  • We sturen regelmatig een informatieve email of persoonlijke post naar onze klanten om over onze activiteiten te berichten.
  • Normale openingstijden? Ja, onze dames zijn aanwezig en op afspraak kun je terecht ín de winkel.
  • Leuke mode gezien? Veel loopt via berichtjes of er wordt gebeld. Ook videobellen is een nieuwe vorm. Binnen Losser bezorgen we het graag eventjes.
  • Uiteraard nemen we de RIVM maatregelen in acht. Ook onder elkaar, ín het team. Felicitaties, de nieuwjaarswens…. Allemaal zonder de ‘ knuffel’, maar niet minder hartelijk. We hebben een geweldig team en we kunnen goed met elkaar opschieten. “je moet het tóch samen doen. Toch?”
  • De corona crisis is ook voor jou en mij en ook onze klanten soms lastig en onwerkelijk. Met veel enthousiasme hebben we voor het voorjaar reeds een seizoensplanning gemaakt. De tweede golf van deze pandemie dwingt ons nog even ons enthousiasme in toom te houden. Echter ‘niets-doen’ komt niet voor in ons woordenboek. Daarom zijn we doorgegaan met diverse fotoshoots en dagelijks berichten en verhalen op FaceBook en Instagram om onze prachtige collectie toch te kunnen laten zien via social media en website. Dat levert erg veel leuke reacties op. Dat geeft je toch weer een boost en een goed gevoel.
  • Voor wat betreft ‘de inkoop’ voor voorjaar’21 zijn we met evenveel enthousiasme aan de slag gegaan. Een heerlijke uitdaging die we ieder seizoen weer aangaan. Met een prachtige uitgebalanceerde collectie gaan we vanaf februari weer starten.
  • We hebben ook geléérd van deze crisis….. we hebben creatiever, méér en gerichter gebruik van de digitale communicatiemiddelen en dat is één van de positieve eyeopeners geweest. Best leuk en interessant!
  • We hopen dat we zo snel mogelijk weer onze passie –het modevak- ongeremd kunnen uitvoeren, onze events weer kunnen organiseren en ons enthousiasme over de mode met de klant kunnen delen. En nogmaals het belangrijkste: “We missen het persoonlijke contact en hopen iedereen gauw weer terug te zien”!